13 Ocak 2014 Pazartesi

Misvak Çok Ağır ve Acı Kokuyorsa

Misvak Çok Ağır ve Acı Kokuyorsa



Not:Bu konu kurt26'nın kişisel bilgileridir.Bazı hadisler kaynaklarıyla eklenmiştir.
Sorun çözüldü arkadaşlar.
Sanırım yaş olarak vakumlandığı için böyle olmuş.
Çözüm
Misvakı poşetinden çıkarın iyice yıkayın.Açık alında 1 gün bekletin.
Şuan mis gibi çok güzel kokuyor.
Tadındada herhangi bir sorun yok.Boşa israf etmeyin tavsiyesinde bulunuyorum.
Ben (kurt26)bilgi açısından yapay diş fırcasıyla misvağı kıyasladım.Benim gözlemim olduğu için hatalar olabilir.
1.Yapay diş fırçaları sert.
1.Misvak yumuşaktır aslında susuz kullanıldığı için en başta sert geliyor.Sonra zaten yumuşuyor.
2.Yapay diş fırçaları kimyasal macunsuz ve susuz kullanamaz.Bol su israf ettirir.
2.Misvak susuz kullanılır.Temizlemek için hafif biraz su yeterlidir.
3.Yapay fırça diş eti kanamalarına yol açar.Tahriş eder.Macunu kimayasaldır yutulması sakıncalıdır.
3.Misvak diş eti kanamalarını yok eder.Ne kadar süre kullanırsanız kullanın tahriş etmez.Macunu sıvısı içindedir .Yutulduğunda mideye kadar fayda sağlar.
4.Bilimsel olarak yapay diş fırçaları ve macunun zararları ortadadır.
4.Bilimsel olarak misvağın yaraları ortadadır vücuda zararı yoktur.
Bir soğan yediğinizde ağız kokusunu en hızlı yok eden yine misvaktır.Ben bunu denedim sizde deneyin.
Ağız kokusu yapar diyorlar yalandır ağız kokusunu gideriyor.
Bilinenlerin haricinde misvağın daha bilinmeyen birçok yararı olduğuna eminim.
Misvak kullanma ile ilgili hadisler kaynak kütübi sitte.
3588 "Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Eğer ümmetim üzerine zahmet vermeyecek olsaydım, her namazda misvak kullanmalarını emrederdim." Muvatta'nın rivayetinde: ". . her abdestte. . .'' denmiştir."
3589 "Ebu Davud ve Tirmizi'nin Zeyd İbnu Halil el-Cüheni radıyallahu anh'tan kaydettikleri rivayet şöyledir: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam'ın şöyle söylediğini işittim: "Ümmetime zahmet vermeyecek olsam, her namazda misvak kullanmalarını emrederdim ve yatsı namazını da gecenin üçte birine kadar te'hir ederdim."
3594 "Yine Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "misvak ağız için temizlik vasıtasıdır. Rab Teala için de rıza vesilesidir.''"
6044 "Hz. Ali radıyallahu anh buyurmuştur ki: "Muhakkak ki ağızlarınız Kur'an'ın yollarıdır, onları misvakla temizleyin.""
Son olarakda bu güzel hadisi ekliyorum.
4026.Hadis
Misvakta on haslet vardır.Ağzı pak eder,diş diplerini ,etlerini güçlendirir,gözü kuvvetlendirir,balgamı giderir,diş hastalıklarını iyi eder.Sünnete muvafık olur,melekleri sevindirir,Rabbi razı eder,sevapları artırır,mideyi sağlıklı kılar.
Kaynak:Ramuzül ehadis

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder